Si-am fost ieri pe seara intr-un loc fain, un loc ce aduna multi, multi creativi in aceeasi cladire. Faza cea mai tare e ca oamenii astia la parterul cladirii de birouri au un bar, frate! Bine, ei cica ii zic „cafenea”…ok!
Si n-am fost acolo doar sa vad ce bine o duc unii prin niste agentii de publicitate, ci am fost acolo sa discutam despre influenceri.
Starcom MediaVest Group a realizat un studiu ce identifica si descrie principalele categorii de influentatori in online, precum si rolul acestora in strategiile de comunicare ale brandurilor. Studiul se numeste “Influence Me” si a fost puctul de pornire a discutiei din acea seara.
Astfel s-au identificat principalele categorii de influentatori din mediul digital romanesc, anume „Profesionistii”, „Persoanele ca noi” si „Celebritatile”.
„Profesionistii” sunt persoanele cu expertiza intr-un anumit domeniu (Media, IT, Medical etc.). Acestia sunt influentatorii urmariti de cei mai multi useri online din mediul urban (60%), acoperind o plaja larga de interese.
Acestia atrag, in principal, o audienta matura (intre 25 si 44 ani), cu educatie si venituri peste medie, interesata sa primeasca informatii de calitate. „Profesionistii” si-au creat imaginea de influencer in mediul offline, adica la TV sau in mediul online prin Facebook si blog.
“Persoanele ca noi” sunt influencerii care si-au dobandit un statut intr-un anumit domeniu, datorita furnizarii constante a unor informatii relevante pentru un anumit segment. Ei se remarca online, fiind urmariti pe Facebook, Instagram, bloguri, prin Google Search, recomandarile prietenilor sau in urma discutiilor de pe forumuri. Principalele domenii despre care scriu “Persoanele ca noi” sunt calatorii, timp liber, povesti din viata de zi cu zi sau recomandari culinare. Influentatorii din aceasta categorie sunt apreciati pentru ca sunt bine informati, corecti, originali si incearca mereu lucruri noi.
“Celebritatile”, desi atrag cel mai mare numar de fani pe retelele de socializare, sunt considerate influentatori doar de catre 1 din 5 internauti, ele fiind urmarite mai mult pentru divertisment si nu neaparat pentru informatiile pe care le ofera.
Si pentru ca am terminat Facultatea de Sociologie, nu pot sa nu imi bag nasul si in „datele tehnice”.
Asadar, studiul a fost realizat in luna aprilie 2016, pe un esantion de 855 de internauti, cu varste intre 18 si 55 de ani, care locuiesc in mediul urban; interviuri CAWI.
In loc de „the end”, va las sa va aruncati ochisorii pe acest infografic: