Artistul care și-a distrus opera în fața a sute de spectatori

Într-o atmosferă flamboiantă, la care au participat peste 200 de persoane, artistul român Hamid-Nicola Katrib a distrus una dintre cele mai spectaculoase instalații de artă contemporană realizate vreodată la noi în țară. „The End”, o instalație compusă după imaginația lui Hamid, din  188 de obiecte din sticlă (pahare, platouri din sticlă, vase ceramică), cu o înălțime de 3,5 metri, montată și construită într-un echilibru fragil, dar spectaculos, a fost spartă în mii de cioburi în cadrul vernisajului Big Bang, organizat de artist la București.

Momentul dezvăluirii instalației a reprezentat un moment unic, plin de suspans, în care jocurile de lumini, muzica interpretată de trupa Amadeus și elementele de dans contemporan și acrobație (în coregrafia lui Daniel Dobre, care a gândit un concept special pentru vernisajul „Big Bang”), s-au completat armonios cu statuile vivante, ce au avut rolul de a da un farmec surrealist, de a întregi și de a îmbogăți, prin înălțimea și mișcările lor grațioase, spațiul teatral, în care s-a desfășurat vernisajul,.

Punctul culminant s-a atins în momentul „BIG BANG”, în care invitații prezenți la vernisaj au fost alarmați de gongul orologiul timpului efemer și au asistat la momentul distrugerii acestei instalații spectaculoase.

Big Bang reprezintă momentul în care tot ce ai făcut și ai construit, se dărâmă. E ca viața: construim straturi, straturi și la un moment dat (nu știm când), dispărem și rămâne doar ce am lăsat noi în urmă. Iar sticla, materialul ales pentru această instalație, este ca noi; noi suntem ca un vas pe care îl umplem pe parcurs cu informații, cu experiențe, cu trăiri, cu sentimente. Îmi place reflexia, culoarea, iluzia pe care ți-o dă; mereu vezi obiectele altfel prin sticlă în funcție de culoarea ei.

Am ales să îmi distrug opera pentru că am vrut să fiu cel care decide când e momentul sfârșitului, să pot prezenta povestea de la început până la capăt. Deasupra instalației a culminat acel ceas metalic, auriu, în stil baroc, pentru a sublinia faptul că noi nu știm niciodată când ne va „suna ceasul”, care va fi acel moment al Big Bang-ului. Iar eu, prin această instalație, am vrut să controlez momentul Big Bang-ului, momentul sfârșitului, pentru a asista, împreună cu cei prezenți la vernisaj, la dizolvarea unui lucru frumos. Noi ne gândim prea puțin la momentul asta, deși niciodată nu știm când vine. Iar aseară am fost martorii sfârșitului, fără ca acest fapt să fie o experiență tragică, ci din contră, o chestiune interesant de urmărit”, explică artistul Hamid Nicola Katrib.

Găzduit într-un cadru urban, părăsit și uitat de timp, vernisajul Big Bang a împărtășit publicului una dintre viziunile artistului Hamid Nicola Katrib  asupra artei moderne, care a animat locația într-o viziune suprarealistă plină de emoții. Amprenta artistului s-a reflectat și în 11 tablouri suprarealiste pictate de acesta în ulei.

Întregul eveniment a stat sub semnul unicității, pentru că acest show face parte dintr-un film docu-dramă care o are în prim plan pe Victoria Lu, prima și singura femeie curator de artă din China și Fu Shen, un profesor de caligrafie, care a fost prezentă la vernisajul găzduit de Hamid Nicola Katrib. Acest material documentar va fi lansat în întreaga lume, atrăgând astfel atenția asupra artei și formelor sale unice de exprimare.

Printre invitați s-au numărat și Malvina Cervenschi, Horia Tecău, Victoria Lu, Julia Shu, Doru Trascău, Lorena Seres, Excelenta Sa Rana Moukaden Ambasadoarea Libanului, Michel de Laufenburg și Serge Ioan Celebidachi.

 

Lasă un răspuns